آرشیو تیر ماه 1400

مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك

اصول مديريت | آشنايي با اصول پنجگانه مديريت

۲۳ بازديد

بسياري از صاحبان سرمايه به دنبال يك اصول مديريت در سازمان خود هستند تا بتوانند آن را به بالاترين درآمد ممكن برسانند. پس از ورود به بازار كار دير يا زود متوجه مي‌شويد كه در هر حوزه‌اي، مديريت اصلي اساسي و انكارناپذير است. به طوري كه موفقيت و رشد سازمان مستقيما به عملكرد مديران آن بستگي دارد. اين موضوع به قدري اهميت دارد كه مديريت به عنوان يك علم شناخته مي‌شود، پس شما هم اگر به دنبال هدايت مجموعه خود هستيد، بايد پايه‌هاي علم مديريت را بشناسيد. خوب است بدانيد اصول مديريت تنها براي مديران نبوده و در هر زمينه و بخشي كه فعاليت داريد، آگاهي از اين اصول به ياري شما مي‌آيند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه امور اداري و سازماني مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد. 

 

منبع: اصول مديريت

 

تعريفي كوتاه از مديريت

قبل از آن كه بخواهيم اصول مديريت را شرح دهيم، خوب است با مفهوم مدير و مديريت آشنا شويد. مدير كسي كه كار مديريت را انجام مي‌دهد، او محيطي مناسب براي كساني كه مي‌توانند براي اهداف سازمان مفيد باشند، فراهم مي‌كند. در عمل، مديريت ادغامي از دانش، هنر و خلاقيت است كه در جهت اهداف سازمان از آن‌ها استفاده مي‌كند. مديري موثر است كه بتواند در شرايط سخت زيردستان را با خود هماهنگ كند. تصميمات يك مدير شايسته بر اساس تفكر عميق و آينده نگري است. براي رسيدن به اين اهداف و ويژگي‌ها لازم است تا علاوه بر دانش، با اصول مديريتي نيز آشنا باشيد. 

مقاله موانع خلاقيت را مطالعه نماييد.

اصول مديريت چيست؟

نظريه‌هاي متعددي درباره اصول مديريت ذكر شده‌اند كه در هر كدام از آن‌ها مباحث مختلفي در نظر گرفته شده است. اما در همه آن‌ها مي‌توان به اشتراكاتي رسيد. در ادامه به دو ديدگاه پرداخته‌ايم كه هم طرفداران بيشتري داشته و هم در عمل كاربردي‌تر بوده‌اند.

اصول پنجگانه مديريت

بعد از آنكه نظريات مختلفي درباره وظايف مدير مطرح شد، پنج وظيفه به عنوان وظايف و اصول مديريت ميان صاحبان نظر به توافق رسيد. اين پنج اصل عبارتند از؛

  1. برنامه ريزي
  2. سازماندهي
  3. هدايت و كنترل
  4. به كارگماردن
  5. رهبري

برنامه ريزي ؛ قدم اول در اصول مديريت

برنامه ريزي از جمله اصولي است كه همه صاحب نظران در مورد آن اتفاق نظر دارند. مديري كه فاقد مهارت برنامه ريزي باشد، به سازمان آسيب زده و مانع از رشد آن مي‌شود. با برنامه‌ريزي اهداف، مسير اجرايي، روش و ابزار مورد نياز مشخص است. در واقع وقتي مدير برنامه ريزي داشته باشد با اتفاقات غيرمترقبه مواجه نمي‌شود. او در برخورد با بحران‌ها مي‌داند به كدام سو بايد حركت كند و سليقه شخصي را در كار دخالت نمي‌دهد. مقاله ايجاد تعادل بين كار و زندگي شخصي كليك كنيد.

سازماندهي ؛ اصول سازماندهي در مديريت را بشناسيد

مدير با سازماندهي وظايفي را از حالت كلي به حالت جزئي‌تر در مي‌آورد. بدين صورت واحدهاي مختلف با فعاليت در كنار يكديگر قادر به رسيدن به اهداف سازمان مي‌شوند. براي مثال براي درست كردن يك پيتزا با توجه به منابع مالي موجود مواد اوليه را تهيه كرده و بر اساس ظرفيت فرها در ساعت سفارش دريافت مي‌كند، او مي‌داند كه براي سرعت بخشيدن به كار نبايد بيش از 3 نفر را در آشپزخانه و سالن غذا خوري بگمارد و براي نظم دهي بايد شرح وظايف هر سه نفر را دقيق مشخص نمايد. پيشنهاد مي‌كنيم مقاله هوش مالي را مطالعه نماييد.

هدايت و كنترل ؛ اصل سوم از اصول مديريت

بنابراين اصل پس از برنامه ريزي و سازماندهي، نبايد نيروها را به حال خود رها كرد. حتي اگر كارتان با ماشين آلات است، باز هم نياز داريد كه دائم بر روند كار نظارت كرده و از درستي عملكرد آن اطمينان حاصل كنيد. عدم وارسي و ندادن بازخورد باعث مي‌شود عيب‌هاي كار برطرف نشده و سيستم به اشتباه خود ادامه دهد.

به كار گماردن : اصول فراموش شده مديريت

در ميان اصول مديريت به اصل به كار گماردن توجه كمتري شده است، درحالي كه به كار گماردن نيروي انساني متناسب با يك سمت بسيار در پيشرفت كار اهميت دارد. در واقع اين اصل بر اين موضوع اشاره دارد كه افراد را بر اساس تخصص و مهارت‌هايشان بايد شناسايي كرد و براي آن‌ها وظايف تعريف نمود.

رهبري ؛ مديريت يا رهبري

همانطور كه در ابتدا وظايف مدير را شرح داديم، رهبر يك گروه نيز همان وظايف را بر عهده دارد. با اين تفاوت كه رهبر جايگاهي غير سازماني و جدايي از سمت نيز مي‌تواند داشته باشد. مدير با شرح وظايف و كنترل نيروها سعي در بهبود اوضاع دارد. اين روش در رابطه با مشاغلي كه مكانيكي است بسيار موثر است. اما اين موضوع در برخورد با نيروي انساني دشوارتر بوده و مدير بايد داراي روحيه رهبري نيز باشد.

مهارت رهبري در واقع به ميزان تاثيرگذاري مدير بر روي ديگران اشاره دارد. با اين توانايي مي‌توانيد در نيروهاي خود حس رقابت، انگيزه، رغبت به كار و… را پرورش دهيد. يك رهبر براي تاثيرگذاري از پيشنهادات مالي و يا تنبيه استفاده نمي‌كند، بلكه او ارتباطي با سايرين ايجاد كرده كه از هر مشوقي بالاتر است. مقاله ايجاد انگيزه در كاركنان را مطالعه نماييد.

اصول مديريت فايول

فايول مهندسي بود كه به صورت تجربي ياد گرفته بود چگونه يك پروژه را در عالي‌ترين سطح مديريت كند. او بر همين اساس ديدي نسبت به كار مديريتي پيدا كرد و براي انتقال تجربيات خود 14 اصل را شرح داد كه در ادامه به هر كدام از آن‌ها مي‌پردازيم.

تقسيم كار

اصل تقسيم كار بيان مي‌كند كه كارها را بايد به وظايف كوچكتر تقسيم كرد تا با گماردن افراد در هر بخش به كار سرعت بخشيد و فرد در آن متخصص مي‌شود.

  • اختيار و پاسخگويي

فايول بيان مي‌كند نمي‌توان به كسي اختيار داد و از او نتيجه كار را بازخواست نكرد و يا برعكس اين موضوع. اختيار و پاسخگويي هر دو با هم معنا پيدا مي‌كنند.

  • نظم و انضباط

همه افراد سازمان بايد به قوانين احترام گذاشته و در هر شرايطي به آن‌ها پايبند باشند.

  • وحدت فرماندهي

براساس اصل وحدت فرماندهي هر كارمندي بايد از يك نفر دستور گرفته و فقط به آن فرد پاسخگو باشد. به اين صورت هر كس در سازمان يك مافوق دارد كه بايد دستورات او را پيش ببرد.

  • وحدت رويه

گروه‌هاي مختلف در سازمان كه يك هدف مشابه را دنبال مي‌كنند بايد توسط يك مدير و يك طرح هدايت شوند. در غير اين صورت آن طرح به سرانجام نخواهد رسيد.

  • تبعيت

اهداف و منافع سازمان هميشه بر منافع و اهداف فرد مقدم است. بر اين اساس هرگز نبايد فردي خود را نسبت به سازمان در اولويت بداند.

  • جبران خدمات

همه كساني كه در سازمان فعاليت دارند، بايد دستمزدي منصفانه و بر اساس فعاليت‌شان دريافت كنند. پس يك مدير بايد عملكرد اعضايش را براي جبران زحمات‌شان هميشه در نظر داشته باشد.

  • ميزان تمركز در تصميم‌گيري

بر اساس اين اصل، تصميمات نبايد هميشه از بالا به پايين گرفته شود. بلكه كساني كه در رده‌هاي مياني سازمان هستند نيز بايد در تصميمات سهيم بوده و حق اعمال نظر در سطوح خود را داشته باشند.

  • زنجيره فرمان

زنجيبره فرمان همان سلسله مراتب قدرت است، بر اين اساس هر كارمند مي‌تواند تا دو رده بالاتر از خود ارتباط برقرار كند. اين موضوع بيشتر در سازمان‌هايي است كه هرمي بوده و امكان ارتباط با مديران ارشد وجود ندارد.

ترتيب و مرتب بودن

اگر سازماني نظم نداشته باشد، پس چگونه كارمندانش مي‌توانند از منابع به بهترين نحو استفاده كنند. داشتن فضايي ايمن، مناسب، تميز و… به طور مستقيم با مرتب بودن در محيط كار در ارتباط است.

انصاف

رفتار مديران با زير دستان اگر خالي از انصاف باشد، طولي نمي‌كشد كه زيردستان نيز كارشكني كرده و ضررهاي هنگفتي به سازمان خواهند زد. برخورد مدير بايد بي‌طرفانه، بي غرض و با احترام باشد.

ثبات كاركنان

سازمان‌ها بهتر است تلاش كنند تا عمر حضور نيروهاي خود را افزايش دهند. با اين كار هم امنيت شغلي را در آن‌ها زياد كرده‌اند و هم هزينه استخدام و آموزش را به حداقل مي‌رسانند. دراين شرايط نيروها نيز نسبت به سازمان‌شان احساس مسئوليت بيشتري كرده و در زمان بحران بهترين عملكرد خود را خواهند داشت.

ابتكار

آزاد گذاشتن نيروها جهت ابراز علاقه يكي از روش‌هايي است كه به كاركنان اجازه مي‌دهد تا ابتكار و خلاقيت در كار داشته باشند. ايده‌هاي جديد باعث پيشرفت و ارتقاي سازمان نيز خواهد شد.

روحيه كار گروهي

آخرين اصل از اصول مديريت فايول به كار گروهي تاكيد دارد. سازماني كه كارمندانش را به كار گروهي تشويق مي‌كند و به آن‌ها تيمي كار كردن را آموزش مي‌دهد، در خود به يك يكپارچگي مي‌رسد. اين وحدت و يك پارچگي منجر به توسعه و فراگيري آموزه‌هاي بيشتر در سازمان مي‌شود. در چنين فضايي دو به هم‌زني و زير آب زني معنا خود را از دست داده و افراد براي پيشرفت خود به آموزش همكاران خود نيز مي‌پردازند. شما در هر جايي كه هستيد مي‌توانيد از خدمات مشاوره تلفني و حضوري مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك بهرمند شويد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه امور اداري و سازماني مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: اصول مديريت

صنايع و معادن استان اصفهان | آدرس صنعت و معدن اصفهان

۴۹ بازديد

آدرس اداره صنايع و معادن استان اصفهان چيست؟ بسياري از كسب و كارها و صاحبان مشاغل براي دريافت خدمات مربوطه، بايد به اداره صنايع معادن مراجعه كنند. اما قبل از مراجعه بايد بدانيد كه بسياري از اين خدمات به صورت اينترنتي از طريق سامانه بهين ياب ارائه مي‌شود. كارشناسان كاردوك به شما براي دريافت خدمات هر چه بهتر راهنمايي لازم را ارائه مي‌دهند.

براي دريافت خدمات از كارشناسان با تجربه كاردوك مي‌توانيد از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع: صنايع و معادن اصفهان

آدرس اداره صنايع و معادن و تجارت استان اصفهان 

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان به شرح زير مي‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان اصفهان :
اصفهان – خيابان 22 بهمن – مجتمع اداري اميركبير
 
شماره تماس:
 ۵ – ۳۲۶۴۵۸۷۰
 
كد پستي: ۸۱۵۸۷۱۴۱۸۱
  
 
آدرس وب سايت: http://esf.mimt.gov.ir

ساعات كاري : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نيم تا دو نيم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنايع معادن استان اصفهان

تمام كساني كه با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگير هستند مي‌دانند كه اين سازمان خدمات بسياري از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام مي‌دهد. مهم‌ترين خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسي و ارائه جواز و پروانه براي طرح‌هاي صنعتي

ارائه واحدي با امكانات صنعتي در شهرك‌هاي صنعتي

ارائه وام براي طرح‌هايي با توجيه اقتصادي

ارائه سهميه مواد اوليه

اعلام آمارهاي واحدهاي توليدي و صنعتي

و….

خدمات الكترونيكي صنايع معادن

سازمان صنايع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پيشرفت تكنولوژي همانند ساير حوزه‌ها بسياري از خدمات خود را به صورت آنلاين و از طريق اينترنت ارائه مي‌دهد. بهين ياب يكي از جامع‌ترين سامانه هاي مربوطه به صنايع، معادن و تجارت كشوري است. 

 

خدمات قابل ارائه كاردوك

شركت كاردوك به صاحبان مشاغل و كارآفرينان در تمامي مراحل انجام پروژه خدمات ارائه مي‌دهد. شما مي‌توانيد در زمينه‌هاي زير با كارشناسان تماس گرفته و راهنمايي لازم را دريافت كنيد.

مشاوره كسب و كار

اصلاح طرح توجيهي و نوشتن طرح توجيهي

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهين ياب

عيب يابي پروژه

مكان يابي و اجراي پروژه

دريافت جواز تاسيس صنعتي و پروانه بهره برداري

تامين مالي و دريافت وام 

تامين تجهيزات و معرفي دستگاه هاي مناسب

براي دريافت خدمات از كارشناسان با تجربه كاردوك مي‌توانيد از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: صنايع و معادن اصفهان

صنايع و معادن استان اردبيل

۲۵ بازديد

آدرس اداره صنايع و معادن استان اردبيل را چيست؟ بسياري از كسب و كارها و صاحبان مشاغل براي دريافت خدمات مربوطه، بايد به اداره صنايع معادن مراجعه كنند. اما قبل از مراجعه بايد بدانيد كه بسياري از اين خدمات به صورت اينترنتي از طريق سامانه بهين ياب ارائه مي‌شود. كارشناسان كاردوك به شما براي دريافت خدمات هر چه بهتر راهنمايي لازم را ارائه مي‌دهند.

براي دريافت خدمات از كارشناسان با تجربه كاردوك مي‌توانيد از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع: صنايع و معادن اردبيل

آدرس اداره صنايع و معادن و تجارت استان اردبيل

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل به شرح زير مي‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان استان اردبيل :
 اردبيل – خيابان مطهري – مجتمع ادارات
كد پستي: ۵۶۱۳۹۴۳۳۸۳
تلفن: ۳۳۲۳۳۹۰۵ – ۰۴۵
 
آدرس وب سايت: www.ard.mimt.gov.ir

ساعات كاري : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نيم تا دو نيم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنايع معادن استان اردبيل

تمام كساني كه با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگير هستند مي‌دانند كه اين سازمان خدمات بسياري از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام مي‌دهد. مهم‌ترين خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسي و ارائه جواز و پروانه براي طرح‌هاي صنعتي

ارائه واحدي با امكانات صنعتي در شهرك‌هاي صنعتي

ارائه وام براي طرح‌هايي با توجيه اقتصادي

ارائه سهميه مواد اوليه

اعلام آمارهاي واحدهاي توليدي و صنعتي

و….

خدمات الكترونيكي صنايع معادن

سازمان صنايع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پيشرفت تكنولوژي همانند ساير حوزه‌ها بسياري از خدمات خود را به صورت آنلاين و از طريق اينترنت ارائه مي‌دهد. بهين ياب يكي از جامع ترين سامانه هاي مربوطه به صنايع، معادن و تجارت كشوري است. 

 

خدمات قابل ارائه كاردوك

شركت كاردوك به صاحبان مشاغل و كارآفرينان در تمامي مراحل انجام پروژه خدمات ارائه مي‌دهد. شما مي‌توانيد در زمينه هاي زير با كارشناسان تماس گرفته و راهنمايي لازم را دريافت كنيد.

مشاوره كسب و كار

اصلاح طرح توجيهي و نوشتن طرح توجيهي

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهين ياب

عيب يابي پروژه

مكان يابي و اجراي پروژه

دريافت جواز تاسيس صنعتي و پروانه بهره برداري

تامين مالي و دريافت وام 

تامين تجهيزات و معرفي دستگاه هاي مناسب

براي دريافت خدمات از كارشناسان با تجربه كاردوك مي‌توانيد از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: صنايع و معادن اردبيل

هوش مالي | راهكارهاي افزايش هوش مالي

۳۱ بازديد

هوش مالي فقط بخشي از هوش ذهني است كه براي حل مشكلات مالي از آن استفاده مي‌شود . حتما كساني را ديده‌ايد كه هر روز سخت‌تر از ديروز كار مي‌كنند، پول بيشتري در مي‌آورند اما هرگز ثروتمند نمي‌شوند و حتي بيشتر از قبل بدهكار مي‌شوند و مشكلات مالي‌شان بيشتر مي‌شود. اكثر ما فكر مي‌كنيم بهترين راه و روش حل مشكل، فقط همان روشي است كه مي‌دانيم و انجام مي‌دهيم. در حالي كه روش‌هايي كه تا الان استفاده كرده‌ايم به نتيجه متوسط يا پائين‌تر از متوسط رسانده است. اگر اين نكته را درك كنيم مي‌توانيم با يادگيري روش و مهارت‌هاي جديد و تغيير در نوع نگرش و فكر خود به نتايج جديد و بهتر برسيم. اگر به مشكل مالي خود به عنوان يك فرصت براي يادگيري و باهوش‌تر شدن نگاه كنيم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه امور اداري و سازماني مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع: هوش مالي

 

هوش مالي | براي پول دار شدن هم بايد باهوش بود

البته منظور هوشي متفاوت از IQ است. هوش مالي مفهومي ذهني است كه شامل عملكرد يا كارهاي خاصي است كه ثروت را وارد زندگي شما مي‌كند. بايد ذهنيت لازم براي موفقيت و شكست را ياد بگيريد و باورهاي محدودكننده‌اي كه سد راه پول درآوردن شماست را كنار بگذاريد. بنابراين هوش مالي را مي‌توان يكي از اصول مديريت دانست، براي اطلاع از اصول مديريت كليك كنيد.

 

هوش مالي چيست | چه چيزي باعث حل مشكل مالي مي شود؟

همه مردم دنيا چه ثروتمند و چه فقير مشكل مالي دارند. خيلي‌ها فكر مي‌كنند مشكل مالي آن‌ها تمام مي‌شود، اما اين طور نيست، پول بيشتر مشكلات مالي بيشتري به دنبال دارد. تحصيلات هم مشكل مالي را برطرف نمي‌كند. داشتن يك شغل هم مشكلات مالي را حل نمي‌كند. هوش مالي دقيقا همان رفتار شما با پول است. متاسفانه تحصيلات و سخت كوشي اگر با استفاده از هوش مالي، همراه نباشد نمي‌تواند موجب توليد ثروت شود. حال سوال اين است چه چيزي مشكلات مالي را حل مي‌كند؟

جواب اين سوال “هوش مالي” است. مشكلات رايج مالي در دنياي امروز؛ تطبيق نداشتن درآمدها و هزينه‌هاي زندگي، نداشتن خانه شخصي، بدهكاري، هزينه‌هاي ماشين، هزينه‌هاي بهداشتي درماني و… است كه با استفاده از هوش مالي مي‌توان آن‌ها را برطرف كرد. اگر هوش مالي را در خود تقويت نكنيم روز به روز مشكلات وخيم‌تر و شرايط روز به روز سخت‌تر مي‌شوند. واقعيت اين است كه پول تاثير به سزايي روي سبك و كيفيت زندگي دارد. پول آسايش، آزادي زماني و آزادي انتخاب مي‌آورد. ولي پول در آوردن به تنهايي و بدون استفاده از هوش مالي هيچ كدام از موارد ذكر شده را به همراه نخواهد داشت.

هوش مالي و ارتباط آن با پولدار شدن

اگر بتوانيد هوش مالي خود را رشد بدهيد، مي‌توانيد مشكلات مالي خود را حل كنيد و در نتيجه ثروتمندتر شويد و اگر اين كار را نكنيد روز به روز فقيرتر مي‌شويد. مديران مالي كاردان، براي رسيدن به ثروت و رفاه مالي اقدامات خاصي انجام مي‌دهند. كساني كه از نظر مالي موفق هستند با كساني كه وضع مالي اسف‌باري دارند، داراي ذهنيت متفاوتي نسبت به پول هستند. افراد موفق و ثروتمند هيچ وقت دست از يادگيري درباره پول درآوردن، سرمايه گذاري، اطلاعات مربوط به سهام و… نمي‌كشند.

پول در آوردن براي آن‌ها مثل نفس كشيدن حياتي است. مديران باهوش از تمام لحظه‌هاي زندگي‌شان براي يادگيري استفاده مي‌كنند. هميشه وقتي آن‌ها را مي‌بينيد درباره پول با بقيه صحبت مي‌كنند، به سمينارهاي امور مالي مي‌روند، با مشاوران حرفه‌اي صحبت مي‌كنند، كتاب مي‌خوانند يا در حال مطالعه بخش اقتصادي روزنامه هستند و … . پول درآوردن براي آن‌ها تبديل به عادت شده و اين عادت باعث مي‌شود در امور مالي‌شان به موفقيت برسند.

 

در ذهن كسي كه هوش مالي بالايي دارد چه مي‌گذرد؟

“جيمي مك اينتاير” در كتاب خود به نام “درس‌هايي كه آرزو داشتم ياد مي‌گرفتم” مي‌گويد موفقيت مالي ما تا حد زيادي به باورهايي كه درباره پول داريم بستگي دارد. اگر به باورهاي محدودكننده‌اي كه درباره پول داريم بچسبيم، هميشه از پيامدهاي آسيب رسان آن ضرر خواهيم كرد. اين باورهاي منفي هستند كه اجازه نمي‌دهند به بالاترين سطح استقلال مالي برسيم.

ويژگي هاي هوش مديران مالي كارآمد

خصوصيات مشترك بين همه مديراني كه درآمد بالايي دارند وجود دارد كه از جمله آن‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره داشت :

داشتن طرح عملياتي

كساني كه از هوش مالي بالايي برخوردارند، برنامه و طرح جامعي براي موارد مالي و برنامه روزانه خود دارند.

پس انداز كردن ده درصد از درآمد خود

اين افراد هميشه حداقل ده درصد از درآمد خود را نگه مي‌دارند يا با آن به سرمايه گذاري مي‌پردازند يا در بلند مدت سود به دست مي‌آورند.

به حداقل رساندن بدهي

افراد با هوش مالي بالا، مي‌دانند كه قرض بالا آوردن، بار سنگيني دارد و در درازمدت تاثير بدي بر روي ميزان ثروت مي‌گذارد. اين افراد سعي مي‌كنند تا جاي ممكن بدهي‌هاي خود را به حداقل برسانند و با اين وجود اگر هم مجبور باشند كه با قرض كردن اقدام به خريد كنند، بهترين و مناسب‌ترين طرح و تسهيلات بانكي يا غيربانكي را انتخاب مي‌كنند. در اغلب موارد بدهي‌هايشان را با سودي كه از سرمايه گذاري هوشمندانه به دست مي‌آورند، صاف مي‌كنند.

تعيين اهداف مالي بلند مدت و كوتاه مدت

اهداف مالي ارتباط تنگاتنگي با طرح‌هاي عملياتي موثر دارند. اهداف افراد باهوش به دو دسته كوتاه مدت و بلندمدت تقسيم مي‌شود و همين داشتن برنامه باعث مي‌شود تا در طول روز فكرشان را روي رسيدن به به اهدافشون متمركز كنند.

داشتن استراتژي در خرج كردن

افراد باهوش درباره هر مبلغي كه مي‌خواهند خرج كنند با دقت فكر مي‌كنند. مديران مالي موفق از پيامدهاي كوچك‌ترين خريد و خرج كردن خود هم آگاه هستند. آن‌ها مي‌دانند كه جمع شدن هزينه‌هاي به ظاهر كوچك در بلند مدت چه عواقبي دارد و باعث تلنبار شدن بدهي مي‌شود و فرصت سوددهي بيشتر را مي‌گيرد. اين افراد توانايي بالايي در پيش بيني آينده دارند. اين قابليت به آن‌ها كمك مي‌كند تا پيامدهاي خرج كردن پول‌شان را بشناسند و به اين ترتيب براي خرج كردن يا نكردن آن تصميم درستي بگيرند و اگر ببينند كه خرج كردن پول‌شان در بلند مدت برايشان سودي ندارد، قبل از هر اقدامي تصميمات‌شان را اولويت بندي مي‌كنند.

يادگيري مداوم استراتژي هاي مالي جديد

اين افراد هيچ وقت از يادگيري درباره پول درآوردن، سرمايه گذاري كردن، اطلاعات مربوط به سهام و … دست نمي‌كشند و به صورت مداوم در حال يادگيري هستند.

 

نحوه تقويت هوش مالي با هوش پول ساز

هوش پول ساز مجموعه مهارت‌هايي است كه باعث به دست آوردن پول بيشتر مي‌شود. بخشي از اين هوش، ذاتي و بخش مهمي از آن اكتسابي است. بخش ذاتي اين هوش چندان قابل تغيير نيست مانند “قدرت حافظه”، اما بخش‌هاي اكتسابي آن مي‌تواند با روش‌هاي زير  فراگرفته شود.

خيال پردازي

كساني كه خيال پردازي مي‌كنند احتمال بيشتري دارد كه بتوانند يك كار و ايده جديد خلق كنند. بسياري از ايراني‌ها قدرت خيال پردازي خوبي دارند، اما فقط افراد كمي به آن اهميت مي‌دهند و بيشتر افراد با بي توجه از كنار آن مي‌گذرند. حتي برخي افراد خيال پردازي را چيز بدي مي‌دانند! تفاوت افراد موفق با ديگران در اين است كه به خيال پردازي‌هايشان جامه عمل مي‌پوشانند.

خلاقيت

يكي از مهم‌ترين موارد براي هوش مالي خلاقيت است. در گذشته بسيار دور براي كسب درآمد بالا چندان به خلاقيت نياز نبود، اما در دنياي امروزي با افزايش جمعيت و رقابت در زمينه‌هاي مختلف شغلي و اجتماعي، نياز به اين ويژگي بيشتر مي‌شود. بيشتر كساني كه در موقعيت شغلي با حقوق ثابت قرار مي‌گيرند، خلاقيت خودشان را از دست مي‌دهند. بايد بدانيد انسان تنها زماني از قابليت‌هاي عالي ذهنش استفاده مي‌كند كه در شرايط سخت قرار بگيرند.

علاقه

اگر به شغل فعلي خود علاقه نداريد، دست كشيدن از آن كار منطقي است. وقتي از كاري كه به آن علاقه نداريد دست مي‌كشيد، تمام انرژي‌تان را صرف پيدا كردن شغل مورد علاقه‌تان مي‌كنيد و تمام فكرتان بر روي شغلي كه برايتان مناسب‌ترين است، متمركز مي‌شود. نكته مهمي كه بايد بدانيد اين است كه تنها راه انجام دادن كارهاي عظيم، دوست داشتن كاري است كه انجام مي‌دهيذ.

جسارت

جسارت ويژگي كساني است كه ترس‌هايشان را شناخته‌اند و بر آن غلبه كرده‌اند. ترس‌ها بزرگترين موانع در برابر پيشرفت انسان هستند. انسان‌هاي بزرگ با ترس‌هايشان روبه رو مي‌شوند ولي انسان‌هاي ضعيف از آن فرار مي‌كنند.

تمركز

حال كه هدف‌تان را مشخص كرده‌ايد كافي است روي آن تمركز كنيد. تمام ذهن و قدرت خود را روي هدف‌تان جمع كنيد و به عوامل مزاحم اجازه ندهيد به ذهنتان وارد شوند و نهايت تلاشتان را براي رسيدن به هدف بكنيد و تا رسيدن به هدفتان دست از تلاش نكشيد. از تجربه‌هايتان پله‌هايي براي بالا رفتن بسازيد و هرگز از شكست خوردن نهراسيد.

مركز مشاوره كسب و كار و كاريابي كاردوك

براي دريافت مشاوره در زمينه هوش مالي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك تماس بگيريد و از خدمات مشاوره حضوري و تلفني اين مركز بهرمند شويد. براي اطلاع از ساير روش هاي جلوگيري از ضرر مالي كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه امور اداري و سازماني مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

منبع: هوش مالي

طرح توجيهي شستشو،سورت ،بسته بندي ميوه و سبزيجات براي ارائه به صنايع

۲۴ بازديد

با افزايش مداوم جمعيت به موازات تغيير فرهنگ كار و تغذيه نياز به مواد غذايي با سرعت زيادي افزايش مي‌يابد. سازمان خواروبار جهاني جمعيت جهان براي تامين مواد غذايي جمعيت تا سال2030 نيازمند توسعه كشاورزي و خدمات پشتيباني است. براساس برآوردهاي موجود تا سال2030 تامين موادغذايي تا 70درصد ازتوليد فعلي افزايش مي‌دهند كه نمي‌تواند نياز بازار را تامين كند؛ لذا همزمان با توسعه توليد بايد زيرساخت‌هاي آماده سازي، انبارداري، بسته‌بندي و نگهداري سردخانه‌اي جهت غلبه بر كمبودها و متعادل سازي قيمت‌ها توسعه يابد. زيرساخت‌هاي انبارهاي سردحانه‌اي نه تنها جهت نگهداري مواد اوليه و محصولات كارخانجات توليد و فراوري بلكه از نظر تأمين و نگهداري ذخايره كالاي استراتژيك كشور نيز الزامي هستند. در ادامه خلاصه طرح توجيهي بسته بندي ميوه و سبزيجات را آورده‌ايم. براي سفارش و نوشتن طرح توجيهي كليك كنيد.

 

منبع: طرح توجيهي شستشوي ميوه و سبزيجات

ضرورت احداث انبارهاي سردخانه

انبارهاي سردخانه‌اي مكاني براي حفظ و نگهداري مواد و محصولات فسادپذير است. درصنايع غذايي جهت نگهداري مواد اوليه، كالاهاي نيمه ساخته و محصولات توليدي فروآري شده خود نيازمند تاسيسات و زيرساخت‌هاي سردخانه‌اي هستند، از آنجا كه مواد اوليه غذايي را نمي‌توان در تمام سال براي مصرف تازه خوري و يا براي واحدهاي صنعتي غذايي مهيا نمود و يا در مناطقي بنا به شرايط اقليمي و جغرافيايي توليد ماده غذايي خاصي وجود ندارد و يا توليد در زمان برداشت محصولات كشاورزي بيشتر از مصرف است؛ ناگزير اين اقلام و محصولات غذايي را جهت جلوگيري از فساد و محافظت از دسترسي جانوران موذي و عرضه آن‌ها در  تمامي ايام سال هم براي مصرف مستقيم و هم براي فرآوري كردن در انبارهاي سردخانه نگهداري مي‌نمايند. براي اشنايي با ساير طرح توجيهي صنايع غذايي و آشاميدني كليك كنيد.

طرح توجيهي بسته بندي ميوه و سبزيجات | معرفي محصولات

شستشو، سورت، بسته بندي و نگهداري محصولات كشاورزي عبارت است از پاكيزه نمودن، جداسازي براساس كيفيت و بسته بندي نمودن آن‌ها با پوشش مناسب و نگهداري محصولات به منظور جلوگيري از فساد و اسراف مواد غذايي. اين فرايند سيستم پيوسته‌اي است كه از تامين مواد اوليه، آماده سازي كالا، سورت و بسته بندي، نگهداري با قابليت مديريت دماي سرد و رطوبت، حمل و توزيع و فروش و مصرف نهايي را در برمي‌گيرد. در اين طرح موضوع شستشو و سوريتينگ انواع ميوه همانند سيب، مركبات، سيب زميني و سبزيجات به همراه نگهداري آن‌ها مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

معرفي كدهاي ISIC متعلق به محصول مورد بررسي

ISIC نوعي طبقه بندي استاندارد براي فعاليت‌هاي اقتصادي توليدي است. هدف اصلي ISIC فراهم كردن مجموعه‌اي از رده‌هاي فعاليتي است. بطوري كه در آن بتوان بنگاه‌هاي صنعتي را بر اساس نوع فعاليتي كه انجام مي‌دهند طبقه بندي نمود. وزارت صنعت معدن و تجارت از اين طبقه‌بندي براي دسته‌بندي فعاليت‌هاي توليدي استفاده مي‌نمايد. بر اساس اين سيستم طبقه بندي كد آيسيك محصولات پيش بيني شده در طرح به شرح ذيل مي‌باشد.

محصول

كد آيسيك

سورت و بسته بندي ونگهداري سيب زميني

15132123

سورت وبسته بندي و نگهداري ميوه سيب و مركبات

15132111

بسته بندي و نگهداري سبزيجات

15131112

بسته بندي محصولات زراعي و كشاورزي

7495312441

ذخيره سازي و نگهداري كالا در سردخانه

6302312301

ذخيره سازي و نگهداري مواد غذايي در سردخانه در دماي بالاي صفر درجه سانتي‌گراد

6302612306

ويژگي ها و  مشخصات فني بسته بندي

بسته بندي به عنوان يكي از ابزارهاي مهم بازاريابي شناخته مي‌شود. از بسته‌بندي ضمن محافظت از كالا سهولت جابجايي، جذابيت در طراحي و درج اطلاعات بايد براي مشتري اقتصادي و براي بنگاه ايجاد ارزش افزوده بيشتر نمايد. كالا نوع و جنس مواد اوليه آن از نظر بهداشتي و كيفيت مناسب انتخاب شود تا سلامتي محصول را با قيمت و طراحي مناسب تضمين كند. بسته بندي با رعايت اوزان بازار انتخاب مي‌شود و بايد با فرهنگ، سليقه، عادات و ساختاربازار خرده فروشي و قدرت خريد مشتريان سازگاري داشته باشد.

ويژگي‌هاي سردخانه از نظر تنوع مبرد

سردخانه ها و سيستم‌هاي سرمايش صنعتي با توجه به استانداردهاي نگهداري محصول به سردخانه بالاي صفر (براي ذخيره سازي محصولات كشاورزي شامل سبزيجات تازه و ميوه‌ها و برخي از محصولات لبني) بكار گرفته مي‌شود و سردخانه زير صفر داراي تونل انجماد با قابليت تامين دما تا 40 -درجه سانتي‌گراد كه براي نگهداري محصولات پروتئيني از قبيل گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهي و ساير فرآورده‌هاي پروتئيني و بعضي از فرآورده‌هاي لبني بكار گرفته مي‌شود، طبقه بندي مي‌كنند. 

 

 طرح توجيهي بسته بندي ميوه و سبزيجات | كالاهاي جايگزين و رقيب

محصولات و خدمات قابل ارايه در اين طرح امكان جايگزيني ندارد و شامل روش‌هايي براي جلوگيري از فساد مواد و محصولات غذايي و ايجاد ارزش افزوده بيشتر كالاهاي غذايي بسته بندي شده است.

دانش فني پروژه و روش بسته بندي ميوه و سبزيجات

عمدتا سيستم‌هاي برودتي سردخانه‌ها براي نگهداري فراوده‌هاي صنايع و بسته بندي مواد غذايي خصوصاً محصولات مرتبط با مواد پروتئيني، لبنيات، ميوه‌ها و سبزيجات بكار گرفته مي‌شود و فرايند طراحي، ساخت بخش عمده تجهيزات و پياده سازي آن در كشور در دسترس مي‌باشد. 

طرح توجيهي بسته بندي ميوه و سبزيجات | تجهيزات سورت و بسته بندي

در بخش سورت و بسته بندي ماشين آلات به شرح ذيل كه توالي انجام عمليات در فرآيند نيز براساس آن استوار است، عبارتند از:

استخر تخليه، آسانسور مخصوص، تونل شستشو، برس شستشوي، تونل خشك كن، كانواير، آسانسور نقاله‌اي دورديفه، بازبيني روليكي سه رديفه، نوار انتقال، سيستم سورت حجمي با سيستم جعبه پركن، سيستم  بسته بندي.  

 

طرح توجيهي بسته بندي ميوه و سبزيجات | تجهيزات سردخانه اي

كندانسور

كندانسور به عنوان يك مبدل و خنك كننده وظيفه جذب حرارت محيط نگهداري مواد و محصولات غذايي داخل اتاقك‌هاي سردخانه و انتقال آن به عامل  سرمازا را دارند. كندانسور با گرفتن گرماي و انتقال آن به خارج سيستم، باعث تغيير شكل ماده تبريدي از حالت بخار به مايع مي‌گردند. هواي موجود در محيط سرخانه‌اي  به كمك فن‌ها امكان يكنواخت كردن شرايط محيط و  افزايش سرعت انتقال حرارت را دارد.

دو عامل اساسي و مهم در كارآيي كندانسورهاي خنك كننده سطح خنك كننده‌ها در تماس با محيط  سردخانه و حجم هواي دور كننده گرما كه در و واحد زمان مي‌باشد. به همين دليل لوله‌هاي اواپراتور براي افزايش سطح تماس انتقال حرارت، در شبكه‌اي از فلزات نازك با قابليت هدايت حرارتي بالا قرار مي‌گيرند. تا از ايجاد اختلاف درجه حرارت زياد بين دستگاه تبخير كننده و محيط سردخانه جلوگيري نمايد و هوا هنگام برگشت مجدد به محيط سردخانه رطوبتش را از دست بدهد و با ادامه  اين فرايند خشك شدن سطح محصول امكان پذير مي‌گردد.

كمپرسور

كمپرسورهاي سردخانه‌اي به مثابه قلب سيستم عمل مي‌نمايند.  عمليات تراكم و انتقال ماده سرمازا را در سيستم تبريد برعهده دارند.  گاز دريافتي از تبخير كننده دريافت توسط  كمپرسور با فشار از بخش رانش آن خارج مي‌شود. كمپرسورها به لحاظ فني مي‌توانند از نوع پيستون‌هاي متقارن رفت و برگشتي، دوراني، حلزوني با گريز از مركز باشند.

 

اواپراتور 

اواپراتور در دورن اتاقك سردخانه نصب مي‌شود و  وظيفه گردش هواي داخل اتاقك‌ها و  انتقال برودت را دارد. بستگي به ظرفيت سردخانه‌اي اتاقك اپراتورها به لحاظ تعداد، توان، فن و تراكم فن‌ها با هم متفاوت هستند.

طرح توجيهي بسته بندي ميوه و سبزيجات | بررسي هاي مالي و اقتصادي طرح

مشخصات عمومي طرح

رديف

موضوع

برآرود

واحد

1

زمين  

10000

متر مربع

2

زيربنا كل توليدي، خدماتي و ستادي و روباز

3100

متر مربع

 جدول سرمايه گذاري طرح

رديف

موضوع

هزينه ها  (ميليون ريال )

1

سرمايه گذاري ثابت

224,520

2

سرمايه گذاري در گردش

97,786

3

كل سرمايه گذاري

322,305 

4

هزينه توليد ساليانه

513,192

طرح توجيهي بسته بندي ميوه و سبزيجات | نتيجه مطالعات مالي و اقتصادي

تحقيقات بازار و ارايه معيارهاي محاسبه هريك از موارد برآورد سرمايه ثابت و در گردش و توضيح پيرامون هزينه‌هاي ثابت و متغير طرح، پيش‌بيني و قيمت تمام‌شده و همچنين سود ساليانه طرح كه محاسبه گرديده است. مهم‌ترين شاخص‌هاي مالي و اقتصادي طرح با محاسبات مالي كه از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده، وضعيت قابل قبولي را بلحاظ مالي براي محصولات با كيفبت نشان مي‌دهد و بدليل وجود تقاضاي مازاد در طول چند سال اول زمينه بسيار مساعدي براي ايجاد اين واحد در منطقه مورد بررسي فراهم است.

نسبت‌هاي سودآوري

سود خالص به فروش

35/06

نسبت سود خالص به حقوق صاحبان سهام

208/99

نسبت سود خالص به ثروت خالص

25/81

نسبت سود خالص و بهره به سرمايه‌گذاري

44/43

    نسبت حاشيه سود

47/34

شاخص‌هاي ارزيابي و تجزيه و تحليل حساسيت با محاسبات نرم افزار كامفار نقطه سربه سر براي مدت10سال محاسبه گرديده و بدون در نظر گرفتن هزينه‌هاي تامين مالي معادل 3/18 درصد و در سال مبنا معادل1/20 درصد از كل توليد مي‌باشد.

 

نرخ داخلي بازگشت سرمايه (IRR) 

اين نسبت نشان‌دهنده قدرت مالي طرح در بازگشت سرمايه است و ميزان سودآوري طرح را نشان مي‌دهد. IRR براي اين طرح 41/01درصد بدست آمده است. تحليل حساسيت نسبت به هزينه‌هاي توليد:

  • با افزايش 5درصد در هزينه‌هاي توليد IRR به 91/37 درصد كاهش مي‌يابد.
  • با افزايش 10درصد در هزينه‌هاي توليد IRR به  39/31 درصد كاهش مي‌يابد.
  • با افزايش 15درصد در هزينه‌هاي توليد IRR به  52/20 درصد كاهش مي يابد.

تحليل حساسيت نسبت به قيمت فروش

باكاهش 5 درصد در قيمت فروش IRR به  36/31درصدكاهش مي يابد.

باكاهش 10 درصد در قيمت فروش IRR به  26/20درصدكاهش مي يابد.

باكاهش 15درصد در قيمت فروش IRR به  12/14 درصد كاهش مي يابد.

نتايج تحليل فوق بيانگر انعطاف پذيري بالاي طرح نسبت به نوسانات بازار در بخش قيمت‌هاي فروش و هزينه‌هاي توليد است.

دوره بازگشت سرمايه

دوره بازگشت عادي سرمايه چنانچه در شش ماهه دوم سال مبنا تسهيلات تامين شود، 3/74سال و دوره بازگشت متحرك سرمايه با شرايط فوق 3/8 سال خواهد بود.

 

 

خدمات قابل ارايه كاردوك به  طرح‌ها و واحدهاي صنعتي 

  • تهيه طرح توجيهي و امكان سنجي طرح  توسط متخصصين كارآمد مهندسي
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشين آلات، تاسيسات عمومي و طراحي سايت پلان
  • ارائه خدمات مديريت پيمان راه اندازي طرح  
  • مشاوره بازاريابي و صادرات محصول به كشورهاي ديگر
  • مشاوره اصلاح تكنولوژي، نوسازي و بازسازي واحدهاي قديمي
  • مشاوره ارتقا بهروري بنگاه
  • اخذ مجوزهاي راه اندازي پروژه

 براي دريافت مشاوره كسب و كار در ايران و ديگر كشورها مي‌توانيد با كارشناسان مركز كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: طرح توجيهي شستشوي ميوه و سبزيجات

صنايع و معادن استان آذربايجان شرقي

۲۹ بازديد

آدرس اداره صنايع و معادن استان آذربايجان شرقي ( تبريز ) را چيست؟ بسياري از كسب و كارها و صاحبان مشاغل براي دريافت خدمات مربوطه، بايد به اداره صنايع معادن مراجعه كنند. اما قبل از مراجعه بايد بدانيد كه بسياري از اين خدمات به صورت اينترنتي از طريق سامانه بهين ياب ارائه مي‌شود. كارشناسان كاردوك به شما براي دريافت خدمات هر چه بهتر راهنمايي لازم را ارائه مي‌دهند.

براي دريافت خدمات از كارشناسان با تجربه كاردوك مي‌توانيد از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

آدرس اداره صنايع و معادن و تجارت استان آذربايجان شرقي

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان آذربايجان شرقي به شرح زير مي‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان استان آذربايجان شرقي:

تبريز – خيابان ششگلان – كوي داش دربند – سازمان صنعت، معدن و تجارت

 

شماره تماس:

 ۰۴۱-۳۵۲۱۱۰۰۱

۰۴۱-۳۵۲۳۵۷۵۰

 

 

آدرس وب سايت: qaz.mimt.gov.ir

ساعات كاري : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نيم تا دو نيم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنايع معادن استان آذربايجان شرقي

تمام كساني كه با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگير هستند مي‌دانند كه اين سازمان خدمات بسياري از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام مي‌دهد. مهم‌ترين خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسي و ارائه جواز و پروانه براي طرح‌هاي صنعتي

ارائه واحدي با امكانات صنعتي در شهرك‌هاي صنعتي

ارائه وام براي طرح‌هايي با توجيه اقتصادي

ارائه سهميه مواد اوليه

اعلام آمارهاي واحدهاي توليدي و صنعتي

و….

خدمات الكترونيكي صنايع معادن

سازمان صنايع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پيشرفت تكنولوژي همانند ساير حوزه‌ها بسياري از خدمات خود را به صورت آنلاين و از طريق اينترنت ارائه مي‌دهد. بهين ياب يكي از جامع ترين سامانه هاي مربوطه به صنايع، معادن و تجارت كشوري است. 

 

خدمات قابل ارائه كاردوك

شركت كاردوك به صاحبان مشاغل و كارآفرينان در تمامي مراحل انجام پروژه خدمات ارائه مي‌دهد. شما مي‌توانيد در زمينه هاي زير با كارشناسان تماس گرفته و راهنمايي لازم را دريافت كنيد.

مشاوره كسب و كار

اصلاح طرح توجيهي و نوشتن طرح توجيهي

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهين ياب

عيب يابي پروژه

مكان يابي و اجراي پروژه

دريافت جواز تاسيس صنعتي و پروانه بهره برداري

تامين مالي و دريافت وام 

تامين تجهيزات و معرفي دستگاه هاي مناسب

براي دريافت خدمات از كارشناسان با تجربه كاردوك مي‌توانيد از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: صنايع معادن آذربايجان شرقي

ويژگي هاي منتور و مراحل منتورينگ

۲۲ بازديد

منتور كيست و منتورينگ به چه صورت است؟ دنياي تجارت و مديريت نيز مانند ديگر علوم دچار تغييرات و پيشرفت هايي شده است. يكي از مفاهيم تازه اي كه به اين عرصه وارد شده منتوري است كه معناي بسيار نزديكي با كوچينگ دارد. اما تفاوت هاي اجرايي و نتايج حاصل از به كارگيري اين دو استراتژي در سازمان ما را بر آن داشت تا مقاله مختص منتوري بنويسيم. براي درك بهتر منتوري و منتورينگ در ادامه مطلب با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار از كارشناسان مجرب مركز كاردوك مي توانيد از طريق شماره 02166418908 تماس حاصل نماييد.

 منبع: منتورينگ

منتور و منتورينگ چيست؟

منتورينگ به عنوان يك رابطه حرفه‌اي اطلاق مي‌شود كه در آن يك فرد با تجربه (منتور) به يك فرد ديگر با تجربه و دانش كمتر (منتوري) كمك مي‌كند تا مهارت و دانشش را در يك زمينه تخصصي مشخص ارتقا دهد. منتور در واقع شخصي است حرفه‌اي در يك زمينه كاري كه مي‌تواند به كسي كه داراي مهارت و تجربه كمتر هست، براي شروع و يادگيري فوت و فن كار به عنوان يك راهنما و همراه حضور داشته باشد و تا حد امكان از اتلاف انرژي بكاهد. در اين رابطه به كسي كه تجربه كمتري دارد منتوري گفته مي‌شود.

منتور چي كار مي كند؟

زماني كه رابطه منتور و منتوري شكل مي‌گيرد، منتور كارهاي زير را انجام مي‌دهد؛

  • منتوري را درمورد يك موضوع خاص آموزش مي‌دهد
  • يك مهارت خاص منتوري را پرورش مي‌دهد
  • رشد منتوري را با در اختيار گذاشتن منابع و شبكه‌ها تسهيل مي‌كند
  • منتوري را به چالش مي‌كشد تا پيشرفت بكند
  • ايجاد يك محيط امن يادگيري براي پذيرش ريسك
  • بر روي پيشرفت كلي منتوري تمركز دارد

چرا سازمان ها برنامه رسمي منتوري را اجرا مي كنند؟

علاقه به منتورينگ در طي سال‌ها تحت تاثير وضعيت اقتصادي تغييرات زيادي كرده است. براي مثال نيروي كار متشكل از زنان نسبت به گذشته بيشتر شده است و يا با پيشرفت تكنولوژي و خودكار شدن بسياري از كارها، كارمندان خود را در جايگاه متفاوتي مي‌بينند، همين موضوع بر عملكرد آن‌ها تاثير مي‌گذارد.

با اين تغييرات، استخدام و حفظ پرسنل براي كارفرمايان دشوارتر مي‌شود. با كوچك‌تر شدن شركت‌ها، كارفرمايان به دنبال ايجاد محيطي هستند كه كارمندان فرصت كافي براي رشد و پيشرفت داشته باشند. از طرفي نگاه بالا به پايين به كارمند ديگر نمي‌تواند موجب ترقي و رسيدن به اهداف سازمان شود.

از طرفي سازمان‌ها دريافته‌اند كه امروزه كارمندان رويكرد انعطاف پذيرتري نسبت به كار دارند. همين موضوع باعث شده كاركنان وفاداري كمتري نسبت به سازمان داشته باشند. با توجه به مطالب گفته شده سازمان‌ها به دنبال يك برنامه استراتژيك با كمك منتوري هستند. يك نمونه برنامه منتوري شامل موارد زير مي‌باشد.

  • استخدام
  • حفظ
  • توسعه حرفه اي
  • توسعه نيروي كار چند فرهنگي

آيا منتوري به طور طبيعي اتفاق مي افتد؟

بله منتوري به طور طبيعي در يك سازمان اتفاق مي‌افتد؛ اما در اين حالت تنها تعداد معدودي از كاركنان مي‌توانند از مشاوره و مزاياي منتور استفاده كنند. در حالي كه آموزش رسمي يا ساختاري منتوري را در سطح گسترده‌تر شركت اجرا مي‌كند، اين گونه سود و ارزش شركت رشد بيشتري خواهد داشت.

چرا سازمان ها به يك برنامه ساختاري منتوري احتياج دارند؟

با وجود آن كه مديران بسياري از رفتارهاي منتوري را به صورت غيررسمي انجام مي‌دهند، اما شكل دهي يك برنامه ساختار يافته آموزشي تفاوت زيادي دارد. تفاوت كيفي مشخصي بين روابط مدير- كارمند و منتور ومنتوري وجود دارد.

نقش مديريتي

مدير در رابطه با كارمندان تلاش مي‌كند تا به اهداف بخش و شركت برسد. مدير وظايف را تعيين مي‌كند، نتيجه و عملكرد را ارزيابي مي‌كند و بر اين اساس افزايش حقوق و ارتقا را در نظر مي‌گيرد.

كاركنان در رابطه با مديرشان تنها نقاط قوت خود را نشان مي‌دهند و نقاط ضعف خود را در محيط كار پنهان مي‌كنند. چرا كه زندگي كاري آن‌ها به نگرش مديرشان نسبت به آن‌ها ارتباط دارد.

نقش منتوري و منتورينگ

يك رابطه منتور و منتورينگ بر توسعه مهارت‌هاي حرفه‌اي و ابعاد شخصيتي تمركز دارد. به اين ترتيب منتور كار فعلي منتوري را ارزيابي نمي‌كند و در مورد افزايش حقوق و ارتقا تصميم گيري نمي‌كند.

اين نوع رابطه منجر به ايجاد يك محيط امن براي يادگيري مي‌شود. جايي كه منتوري احساس مي‌كند مي‌تواند به صورت آزادانه و صادقانه بحث كند و نگران پيامدهاي منفي آن هم نباشد.

پس نقش مدير و منتور متفاوت است، به همين دليل هيچ وقت برنامه منتوري با گزارش كار منتور در يك رديف قرار نمي‌گيرند.

منافع حاصل از منتورينگ چيست؟

برنامه ساختار يافته منتورينگ براي سازمان، منتور و منتورينگ عوايدي زيادي دارد. يك برنامه موفق منتوري براي سازمان فوائد زير را به ارمغان مي‌آورد.

  • بالا بردن ابتكار استراتژي كسب و كار كاهش هزينه‌هاي مالي بهبود بهره وري
  • بالا بردن حس همكاري بين بخش‌هاي مختلف شركت
  • افزايش سرعت انتقال اطلاعات و حفظ تجربه كارمندان با تجربه
  • ايجاد ارتباط ميان كارمندان براي به دست آوردن اطلاعات و دانش لازم
  • ايجاد فرهنگ منتوري ميان كارمندان، به طوري كه به طور مداوم باعث رشد و پيشرفت همه كارمندان مي‌شود

چطور يك سازمان زمان مناسب منتوري به صورت يك ساختار را تشخيص دهد؟

در سازمان‌هايي كه كارمندان مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند و فرصت‌هايي براي آن‌ها فراهم مي‌شود تا بتوانند رشد كنند؛ مي‌توان گفت شروع يك برنامه منتوري نتيجه بخش خواهد بود. در بهترين حالت براي شروع برنامه منتوري سازمان داراي ويژگي‌هاي زير مي‌باشد.

  • برنامه مديريت عملكرد
  • شايسته سازي
  • سيستم آموزشي ارزشمند
  • آموزش تنوع
  • فرايند برنامه ريزي متوالي
  • برنامه توسعه مديريت
  • اهداف استراتژيك تجارت

به علاوه تمام موارد گفته شده بايد افرادي در رده‌هاي بالاتر وجود داشته باشند كه داراي ابتكار عمل در برنامه منتوري باشند و به پيشروي و اجراي برنامه كمك كنند.

براي اجرا و هماهنگي برنامه منتوري يك مدير نيز لازم است. اين شخص بايد فردي مورد اعتماد، با اقتدار، داراي مهارت‌هاي ارتباطي و مديريتي باشد. سمت مديريت برنامه منتوري تمام وقت نيست، بنابراين اين فرد معمولا شخصي در واحد منابع انساني يا بخش آموزش است.

بنابر آن چه كه گفته شد، منتورينگ يكي از راه‌هاي توسعه و پيشرفت كاري است كه شما مي‌توانيد از همان شروع كارتان از مزايا و كمك افراد متخصص بهره مند شويد. در مركز مشاوره كسب و كار كاردوك با استفاده از تجربه افراد موفق و آموزه‌هاي لازم براي موفقيت در مشاغل مختلف مي‌توانيم شما را جهت شروع به كار در هر زمينه شغلي راهنمايي كنيم. مشاوران ما مي‌توانند به شما كمك كنند تا با برآورد سرمايه لازم، بهره‌مندي از امكانات موجود، استفاده از يارانه‌ها و تسهيلات مربوطه براي ايجاد كار و…. شما را در ارتقاي سازمان‌تان ياري دهند.

همچنين مشاوران مركز كاردوك به شما مي‌توانند در زمينه عارضه يابي سازماني جهت ارتقاي بهره‌وري فعاليت‌تان مشاوره ارائه دهند. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه كسب و كار مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: منتورينگ

صنايع و معادن استان قزوين

۲۲ بازديد

آدرس اداره صنايع و معادن استان قزوين را چيست؟ بسياري از كسب و كارها و صاحبان مشاغل براي دريافت خدمات مربوطه، بايد به اداره صنايع معادن مراجعه كنند. اما قبل از مراجعه بايد بدانيد كه بسياري از اين خدمات به صورت اينترنتي از طريق سامانه بهين ياب ارائه مي‌شود. كارشناسان كاردوك به شما براي دريافت خدمات هر چه بهتر راهنمايي لازم را ارائه مي‌دهند.

براي دريافت خدمات از كارشناسان با تجربه كاردوك مي‌توانيد از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع: صنايع و معادن استان قزوين

آدرس اداره صنايع و معادن و تجارت استان قزوين

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان قزوين به شرح زير مي‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان استان قزوين :
قزوين – خيابان نواب شمالي – مجتمع ادارات – سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوين

 شماره تماس : ۳۳۳۷۲۱۹۰_0281
۳۳۳۷۴۴۲۹_0281
 
آدرس وب سايت: qaz.mimt.gov.ir

ساعات كاري : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نيم تا دو نيم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنايع معادن استان قزوين

تمام كساني كه با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگير هستند مي‌دانند كه اين سازمان خدمات بسياري از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام مي‌دهد. مهم‌ترين خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسي و ارائه جواز و پروانه براي طرح‌هاي صنعتي

ارائه واحدي با امكانات صنعتي در شهرك‌هاي صنعتي

ارائه وام براي طرح‌هايي با توجيه اقتصادي

ارائه سهميه مواد اوليه

اعلام آمارهاي واحدهاي توليدي و صنعتي

و….

خدمات الكترونيكي صنايع معادن

سازمان صنايع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پيشرفت تكنولوژي همانند ساير حوزه‌ها بسياري از خدمات خود را به صورت آنلاين و از طريق اينترنت ارائه مي‌دهد. بهين ياب يكي از جامع ترين سامانه هاي مربوطه به صنايع، معادن و تجارت كشوري است. 

 

خدمات قابل ارائه كاردوك

شركت كاردوك به صاحبان مشاغل و كارآفرينان در تمامي مراحل انجام پروژه خدمات ارائه مي‌دهد. شما مي‌توانيد در زمينه هاي زير با كارشناسان تماس گرفته و راهنمايي لازم را دريافت كنيد.

مشاوره كسب و كار

اصلاح طرح توجيهي و نوشتن طرح توجيهي

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهين ياب

عيب يابي پروژه

مكان يابي و اجراي پروژه

دريافت جواز تاسيس صنعتي و پروانه بهره برداري

تامين مالي و دريافت وام 

تامين تجهيزات و معرفي دستگاه هاي مناسب

براي دريافت خدمات از كارشناسان با تجربه كاردوك مي‌توانيد از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: صنايع و معادن استان قزوين

صنايع و معادن استان قزوين

۲۴ بازديد

آدرس اداره صنايع و معادن استان قزوين را چيست؟ بسياري از كسب و كارها و صاحبان مشاغل براي دريافت خدمات مربوطه، بايد به اداره صنايع معادن مراجعه كنند. اما قبل از مراجعه بايد بدانيد كه بسياري از اين خدمات به صورت اينترنتي از طريق سامانه بهين ياب ارائه مي‌شود. كارشناسان كاردوك به شما براي دريافت خدمات هر چه بهتر راهنمايي لازم را ارائه مي‌دهند.

براي دريافت خدمات از كارشناسان با تجربه كاردوك مي‌توانيد از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع: صنايع و معادن استان قزوين

آدرس اداره صنايع و معادن و تجارت استان قزوين

آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان قزوين به شرح زير مي‌باشد:

آدرس اداره صنعت و معدن استان استان قزوين :
قزوين – خيابان نواب شمالي – مجتمع ادارات – سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوين

 شماره تماس : ۳۳۳۷۲۱۹۰_0281
۳۳۳۷۴۴۲۹_0281
 
آدرس وب سايت: qaz.mimt.gov.ir

ساعات كاري : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نيم تا دو نيم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 13:30)

خدمات صنايع معادن استان قزوين

تمام كساني كه با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگير هستند مي‌دانند كه اين سازمان خدمات بسياري از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام مي‌دهد. مهم‌ترين خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛

بررسي و ارائه جواز و پروانه براي طرح‌هاي صنعتي

ارائه واحدي با امكانات صنعتي در شهرك‌هاي صنعتي

ارائه وام براي طرح‌هايي با توجيه اقتصادي

ارائه سهميه مواد اوليه

اعلام آمارهاي واحدهاي توليدي و صنعتي

و….

خدمات الكترونيكي صنايع معادن

سازمان صنايع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پيشرفت تكنولوژي همانند ساير حوزه‌ها بسياري از خدمات خود را به صورت آنلاين و از طريق اينترنت ارائه مي‌دهد. بهين ياب يكي از جامع ترين سامانه هاي مربوطه به صنايع، معادن و تجارت كشوري است. 

 

خدمات قابل ارائه كاردوك

شركت كاردوك به صاحبان مشاغل و كارآفرينان در تمامي مراحل انجام پروژه خدمات ارائه مي‌دهد. شما مي‌توانيد در زمينه هاي زير با كارشناسان تماس گرفته و راهنمايي لازم را دريافت كنيد.

مشاوره كسب و كار

اصلاح طرح توجيهي و نوشتن طرح توجيهي

انجام تمام امور مربوط به سامانه بهين ياب

عيب يابي پروژه

مكان يابي و اجراي پروژه

دريافت جواز تاسيس صنعتي و پروانه بهره برداري

تامين مالي و دريافت وام 

تامين تجهيزات و معرفي دستگاه هاي مناسب

براي دريافت خدمات از كارشناسان با تجربه كاردوك مي‌توانيد از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: صنايع و معادن استان قزوين

شركت بازرگاني | كار و فعاليت شركت بازرگاني چيست

۲۳ بازديد

از گذشته تا به امروز داد و ستد دچار تغيير و تحولات بسياري شده است. شركت هاي بازرگاني نيز بر اساس قوانين كشورها تفاوت‌هايي دارند، اما همه آن‌ها در كليت و اهداف به يك شكل عمل مي‌كنند. هر چه شركت‌هاي بازرگاني كلان‌تر و گسترده‌تر باشند، طبعا افراد بيشتري از آن كسب و كار سود خواهند برد. اما چگونه يك تجارت مي‌تواند داراي سودهاي كلان شود؟ آيا تنها سرمايه لازمه شروع يك كار تجاري است؟ در ادامه با ما همراه باشيد تا با تعريف شركت‌هاي بازرگاني، نوع فعاليت و نحوه احداث آن‌ها آشنا شويد.

 

براي دريافت مشاوره كسب و كار در زمينه انواع شركت ها مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 منبع: شركت بازرگاني

تعريف شركت هاي بازرگاني

شركت هاي بازرگاني يا شركت‌هاي تجاري درواقع واحدهايي هستند كه در حوزه خريد و فروش كالا يا خدمات به منظور كسب سود و درآمد فعاليت مي‌كنند. شركت هاي بازرگاني مي‌توانند در قالب يكي از انواع شركت‌ها در قانون تجارت فعاليت خود را شروع كنند. براي اطلاع از ساير انواع شركت ها كليك كنيد.

شركت هاي بازرگاني بر اساس حيطه فعاليت

حيطه فعاليت شركت هاي بازرگاني از يك منطقه تا ساير كشورها قابل گسترش هست. براي مثال شركت هاي بازرگاني بين المللي تجارت خود را ميان چند كشور انجام مي‌دهند. صاحبان شركت‌هاي بين المللي ممكن است حتي از چند مليت مختلف تشكيل شوند. فعاليت اين شركت‌ها شامل خدمات، كالا، پشتيباني و ساير حوزه‌هاي صنعتي را شامل مي‌شود.

لازمه تجارت ميان كشورها ثبت شركت‌هاي بازرگاني صادرات و واردات هست. اين شركت‌ها علاوه بر رعايت قوانين كشور مبدا و مقصد لازم به رعايت قوانين تجارت بين الملل هستند. در صورت بروز مشكل در اين تجارت‌ها سازمان‌هاي تجارت جهاني حكم خواهد داد.

شركت‌هاي بازرگاني بر اساس نوع فعاليت

بر اساس نوع فعاليتي كه شركت‌هاي بازرگاني مي‌كنند به دو نوع خدماتي و تجاري تقسيم مي‌شوند. شركت‌هاي تجاري با خريد و فروش كالا شناخته مي‌شوند. از ديگر ويژگي‌هاي اين شركت‌ها عبارت است از:

  • از خريداران بابت فروش كالا درآمد كسب مي‌كنند
  • سرمايه‌هاي خود را با نگهداري كالا در انبار يا پخش در بازار مديريت مي‌كنند
  • به تجارت طيف وسيعي از كالاها مي‌پردازند
  • سود اين شركت‌ها از خريد و فروش است

اما شركت‌هاي خدماتي بر خلاف شركت‌هاي تجاري هيچ نوع كالايي براي فروش ندارند. بلكه با استفاده از ابزارها، منابع و پشتيباني به مراجعين، درآمد كسب مي‌كنند.

همچنين كساني كه مشغول به فعاليت در حوزه بازرگاني هستند، به دو صورت خرده فروش و عمده فروش تجارت مي‌كنند. برخي از تجار به صورت توام سياست عمده فروشي و خرده فروشي را در پيش مي‌گيرند.

نحوه كار شركت‌هاي بازرگاني

معمولا شركت هاي بازرگاني كه امروزه به ثبت رسيده‌اند، كار خود را قبل از آن كه به صورت رسمي در دفاتر ثبت كنند شروع كرده‌اند. با توجه به نوع و حرفه فعاليت، كار بازرگاني اشكال مختلفي به خود مي‌گيرد. اما به طور كلي شركت‌هاي بازرگاني با اطلاع و شناخت بازار (ميزان تقاضا، توان خريدار، نوع تقاضا و…) سرمايه خود را به گردش در آورده و از سودي كه به دست مي‌آورند به گسترش كسب و كار خود مي‌پردازند.

پيش تر تجار با مسافرت به نقاط مختلف دنيا تجارت مي‌كردند. اما امروزه با استفاده از راه‌هاي مختلف ارتباطي شركت‌ها قادرند حتي خدمات خود را به مشتريانشان در ساير كشورها عرضه كنند. براي مثال كشور هند يكي از بزرگ‌ترين صادركنندگان خدمات در حوزه آي تي مي‌باشد. شما هم مي‌توانيد با كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تكنولوژي‌هاي مدرن و يا راه‌هاي ارتباطي سودهاي بزرگ‌تري به دست بياوريد. استفاده از تجارب و مشورت با افراد آگاه در اين زمينه به شما ايده‌هاي باور نكردني مي‌دهد.

ثبت شركت بازرگاني

براي شروع به كار و ثبت شركت بازرگاني بايد پيش از هر چيز مشخص كنيد كه چه نوع شركتي مي‌خواهيد به ثبت برسانيد. بعد از آن كه نوع شركت و اعضاي شركت را مشخص كرديد، بايد از طريق سامانه ثبت شركت ها به صورت اينترنتي اقدام كنيد. در اين ميان شركت‌هاي مختلفي هستند كه مي‌توانند مراحل ثبت را براي شما آسان كرده و بدون هيچ سختي كار خود را جلو ببريد.

مركز خدمات مشاوره كسب و كار كاردوك علاوه بر ارائه خدمات ثبت شركت‌ها شما را در مراحل مختلف كسب و كارتان راهنمايي مي‌كنند. براي مثال مي‌توانيد با دريافت مشاوره از كارشناسان كاردوك از درستي انتخاب‌تان در پلن كاري، نوع قرارداد با شريكان، نوع شركت، نوع فعاليت و… اطمنيان حاصل نماييد. براي اطلاع از نحوه ثبت شركت كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه انواع شركت ها مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

 

منبع: شركت بازرگاني